zaterdag 2 november 2013

In 188 dagen van Seoul naar Bangkok

Verjaardagscadeau voor mezelf: een open-jaw ticket van Amsterdam naar Seoul en van Bangkok naar Amsterdam. De tussenliggende tijd: 188 dagen, 27 weken of zes-maand-en-een-beetje. Gewoon omdat het kan.

Precies. Ik ga een half jaar op reis. Vanaf nu staat de vertrekdatum vast op een zaterdag ergens in maart. Nog minder dan 5 maanden te gaan tot vertrek, waarvan ik ook nog één maand in India mag doorbrengen. Wat een straf. Wat een voorrecht.

Een lang gekoesterde droom gaat hiermee in vervulling: het maken van een grote reis. Jaren heb ik hierover gedroomd, maar altijd waren er teveel goede redenen om zoiets vooral niet te doen. Ik reisde wel veel, maar langer dan 33 dagen ging ik nooit van huis. Op dit moment zie ik alleen maar goede redenen om wel op reis te gaan. Om een rugzak in te pakken en op de bonnefooi naar Zuid Korea te vertrekken.

Vliegen naar Zuid Korea, dat is het plan. Voor zover er dan sprake is van een vooropgesteld plan hè, want het liefst reis ik zonder plan. Er is straks alleen een beginpunt en een eindpunt. Van Seoul naar Bangkok. De tussenliggende maanden hoop ik in Zuid Korea, de Filipijnen, Indonesië en Maleisië door te brengen. Maar dat zijn slechts wensen en dromen. Eerst nog een keer naar India, nog maar 13 dagen tot vertrek naar New Delhi!



Geen opmerkingen:

Een reactie posten