maandag 17 februari 2014

Nog maar veertig nachten in mijn eigen bed!

India ligt alweer even achter me en het vertrek naar Zuid Korea komt steeds dichterbij. De tijd vliegt, om met een cliché te beginnen. Er zijn nog maar veertig nachten over. Veertig. Dat leek mij nog best wel veel, maar als ik bedenk wat ik allemaal nog moet uitzoeken, bedenken, regelen en aanschaffen is veertig dagen ineens niet zo heel veel meer.

Er zwerven inmiddels twee Lonely Planets door het huis. Ik lees me in over de eerste twee landen van de reis: Zuid Korea en de Filipijnen. Ik heb me voorgenomen geen routes te plannen, maar om als leidraad een aantal plaatsen aan te kruisen waar ik graag heen zou willen. Zonder verplichting dat ik daar dan ook echt heen moet, ik wil het liefst zoveel mogelijk vrijheid houden.

In een hoek van de woonkamer staat intussen een grote doos waar ik spullen in stop die mee moeten. Van 96 malariatabletten tot zonnebrandcrème en van nieuwe tandenborstel tot metalen drinkbeker. Plus alles ertussenin. Het meest ingewikkelde moet nog komen: wat voor kleding neem ik mee en vooral: hoe veel of hoe weinig?

En dan nog de lijst voor praktische en financiële zaken. Van sportschool- tot televisieabonnement en van reisverzekering tot spaarsaldo. Tussendoor nog een visumaanvraag voor de Filipijnen en oh ja, de belastingaangifte moet ook nog ingevuld worden. Alles eist duidelijk nog de nodige aandacht op de komende weken.

Die veertig dagen gaan vliegen, dat is zeker.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten