dinsdag 15 juli 2014

Hallo Singapore!

Na een week luieren op pulau Tioman werd het tijd om weer in actie te komen. Op naar Singapore!

Gistermiddag passeerde ik de grens tussen MaleisiĆ« en Singapore. Uit de bus, Maleis douanekantoor in, exit-stamp halen, bus weer in, dikke file, even verderop eerst een formulier invullen, entry-stamp halen, bagage door de scanner, bus weer in en wachten tot de hele bus hetzelfde heeft gedaan, met de bus naar het eindpunt, Singapore Dollars regelen, taxi staande zien te houden en haasten! Al met al werd het nog heel krap, want ik moest voor 19.00h in het hostel zijn, omdat na die tijd mijn reservering geannuleerd zou worden. Maarrrrr: gelukt! Er waren nog 10 minuten over...  
Matchbox Concept Hostel, vijf nachten en een gapend gat in mijn backpackersbudget. Bijna alle beschikbare goedkopere hostels hadden recensies waarin de afgelopen maanden het woord 'bedbug' voorkwam. Singapore is alleen goedkoop als je beestjes in je bed wilt. Dus ik geniet maar gewoon even van een luxe hostel.

Wat ga ik hier doen? Gewoon rondlopen, zoals ik overal doe. Een museum hier of daar, misschien naar de wereldberoemde Singapore Zoo, goed streetfood eten (na een week duur eten van bedroevende kwaliteit op Tioman...), winkelen in de blinkende shopping malls en mijn ogen uit kijken. Laat ik vandaag maar eens beginnen met een OV-pasje te kopen.

Foto's volgen, daarvoor moet ik eerst de straat op. Tot die tijd mogen jullie kijken naar Tioman eiland:

2 opmerkingen:

  1. Haha ik zie het voor me, in de bus, uit de bus. Goed van je om de bedbugs te omzeilen. Die foto's laten me heerlijk wegdromen. Geniet van Singapore!

    BeantwoordenVerwijderen