donderdag 7 augustus 2014

Een dagje toeren

Ik zat voor het eerst in mijn leven achterop een scooter, had voor het eerst in mijn leven een helm op en had een geweldige dag in de bergen!

We kookten eitjes in de warmwaterbronnen van Kawah Rengganis, een dorpje waar ik met de 'chief' op de foto moest. We reden door theevelden die ooit in koloniale tijden door Hollanders zijn geplant (of: laten planten). Ik reed door het boek 'Heren van de Thee' van Hella S. Haasse. We voelden hoe de zwaveldampen al na tien minuten op neus en keel sloegen bij Kawah Putih, een surrealistisch blauwwit vulkanisch kratermeer. We lunchten met nasi padang en chauffeur Bubi (of Bobi, ofzo) vroeg zich af waarom we in Nederland rijst met mes en vork eten, met je vingers is toch veel makkelijker? Als afsluiter plukten we aardbeien bij een kwekerij en zigzagden op de scooter terug naar Bandung.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten