vrijdag 15 augustus 2014

Een weekje Yogya

Deze week was ik supertoerist. Samen met honderden of misschien wel duizenden anderen.
Ik ging naar het paleis van de sultan, de 'kraton', ik wimpelde volleerd alle becak rijders (fietsriksja's) af, ik ontweek alle mannetjes die me naar een batikwinkel wilden sturen, ik zag de zonsopgang en de beruchte Merapi vulkaan, ik zag de Borobudur waar het om half 7 's ochtends al stervensdruk was, ik dwaalde door kleine straatjes in het centrum, ik at voor 80 eurocent de lekkerste borden/bananenbladeren met eten op straat en at voor het vierdubbele in toeristenrestaurants, ik wachtte drie uur op het station om een treinkaartje te kopen, ik bracht twee dagen en ettelijke uren door bij het Kantor Imigrasi om mijn visum met nog eens 30 dagen te verlengen en ik spendeerde heel wat uren in het luxe hostel met grappige muurschilderingen en fijne lounge.

Vanaf morgen verlaat ik de toeristenpaden even en ben ik weer reiziger. Op naar Surabaya, met de trein!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten