dinsdag 6 januari 2015

Hallo 2015!

De laatste dagen van 2014 gingen snel. Eerste Kerstdag kwamen pap en mam eten, wandelden we door de regen en onder prachtige wolkenluchten met regenboog door de polder en bekeken we na het eten het sprookjesachtig verlichte stadhuis. Ik waande me even in Disneyland.



Tweede Kerstdag was voor thee en chocola (nee, niet allemaal tegelijk). En voor boeken en films op tv. Daarna ging het sneeuwen en veranderde de wereld heel even in een wit sprookjeswonderland.


Nu is het januari. 2015. Het klinkt nog steeds wat ver weg, maar het is er wel. Er zijn geen duidelijke plannen of goede voornemens. Januari is altijd voor het afronden van 2014 breiprojecten, dingen die anders in een mand blijven liggen. Ik brei een tweede sok en maak een muts af. Intussen lees ik een interessant boek van Dan Kieran over slow travel, The Idle Traveller. Over langzaam reizen en om je heen kijken. Ik herken een deel van mezelf in het boek, maar vind tegelijkertijd dat het nog 'beter' kan. Misschien liggen daar kansen en voornemens voor dit nieuwe jaar verstopt?

Januari is ook voor Dublin, over twee weken zit ik in een Ierse pub en slaap ik naast een whiskey stokerij!


Geen opmerkingen:

Een reactie posten