vrijdag 30 oktober 2015

Herfstblaadjes en winterplannen

Goudgele bomen die de stad nog een laatste dosis licht lijken te geven, voor de donkere wintermaanden beginnen. Dat is wat ik zo mooi vind aan de herfst. Ik maakte lange wandelingen door de stad, door bergen blaadjes en genoot van de heldere luchten de afgelopen dagen.



Intussen zijn er winterplannen:
Over vier weken vertrek ik voor een tweeweekse treinreis van Gouda naar Stockholm. In stukjes kocht ik de afgelopen tijd treintickets, die verrassend voordelig waren wanneer je ze exact drie maanden voor de reisdatum boekt. Aangezien alle treintickets inmiddels vast staan, heb ik ook de overnachtingen geboekt. Dit wordt eens wat anders dan het 'op de bonnefooi reizen' waar ik zo aan gewend ben.

De eerste halte is straks Hamburg, waar ik gelijk iets nieuws ga proberen. Via AirBnB heb ik een kamer bij mensen in huis geregeld. Nog nooit eerder gedaan, maar wel veel goede verhalen over gehoord, dus ik ben heel erg benieuwd of ik het leuk ga vinden.
Daarna gaat de treinreis door naar Kopenhagen, Malmö en door naar Stockholm. De laatste vier dagen van mijn reis komen mijn ouders ook naar Stockholm om een weekend samen door de stad te struinen en samen terug te vliegen naar Nederland. Gezellig!

Als iemand nog leuke tips heeft voor één van deze steden, hoor ik het graag!


Geen opmerkingen:

Een reactie posten